ESZIG-igénylés/hosszabbítás - Magyarország Nagykövetsége Szarajevó

ESZIG-igénylés/hosszabbítás

Elektronikus személyazonosító igazolvány (ESZIG) igénylése/hosszabbítása

A személyi igazolvány az egyik alapvető személyazonosító okmány, amely azonosításra és a személyazonosság igazolására szolgál. 2016-tól az állandó személyazonosító igazolvány elektronikus tároló elemet (chip) tartalmaz, így jelenleg már elektronikus személyazonosító igazolványok (ESZIG) kerülnek kiállításra.

Állandó személyazonosító igazolványra minden - a személyiadat - és lakcímnyilvántartásban (SZL) szereplő – magyar állampolgár jogosult függetlenül attól, hogy magyarországi vagy külföldi állandó lakóhellyel rendelkezik. Az SZL-ben nem szereplő vagy passzivált magyar állampolgárok részére nem állítható ki személyazonosító igazolvány, először kérniük kell Magyarországon a nyilvántartásba vételüket. 

Az SZL-ben szereplő állampolgárok Konzuli Hivatalunkban benyújthatják személyi igazolvány kiállítására irányuló kérelmüket, az SZL-ben nem szereplő állampolgárok nyilvántartásba vételének kezdeményezésére szintén lehetőség van Konzulátusunkon.

A kérelem benyújtására előzetesen egyeztetett időpontban, személyesen van lehetőség. A kérelem leadásához kérjük, legyenek szívesek magukkal hozni meglévő (érvényes és/vagy lejárt) magyar okmányaikat.

Felhívnánk a figyelmet, hogy 14 év alatti gyermek számára történő ESZIG igénylés leadásánál mindkét szülő – és a gyermek – személyes jelenléte is szükséges! Ez esetben kérjük, a szülők is hozzák magukkal meglévő magyar okmányaikat (amennyiben ezzel nem rendelkeznek, külföldi személyazonosító okmányukat).

A kérelem leadását követően az okmányok legyártása Magyarországon történik, ugyanakkor lehetőség van kérni az okmányok külképviseletre történő kézbesítését.

Az ügyfelek az elkészült okmányokat Konzulátusunkon személyesen vehetik át, kérés esetén azt postázni is tudjuk.

Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy a magyar okmányok kiállítására irányuló kérelmek esetén az ügyintézés magyar nyelven folyik, a magyar állampolgársággal rendelkező kérelmezőktől az alapszintű társalgási magyar nyelvtudás elvárt. 

Amennyiben a kérelmező nem tud magyar nyelven kommunikálni, úgy kétség merül fel az állampolgárság megszerzésének jogszerűségét illetően, ezért kötelesek vagyunk a kérelem felvételének megtagadására, illetve az esetről szóló jegyzőkönyv felvételére.

A jegyzőkönyv a hazai (magyar) szerveknek továbbításra kerül, ahol kivizsgálják a magyar állampolgárság megszerzésének körülményeit, adott esetben az állampolgárság visszavonásáról dönthetnek.

https://www.youtube.com/watch?v=Hmz8Ni9zO4M